ПОТАЈНА МИСАО

Што сам могао живети - то ми је дато

што ми је дато - то сам страћио

или ми даваоци натраг узеше.

Преостаје ми да се огрнем снегом

са скривеном мишљу далековидог мамута

који би хтео да га после више хиљада година

пронађу нетакнутог и какав је био.



Титос Патрикиос (1928)




Рођен у Атини 1928. године, Титос Патрикиос се сматра једним од најзначајнијих грчких песника 20. века. Син глумца Спироса и глумице Леле Патрикиос, Титос Патрикиос је 1946. године завршио школу Варвакејос и одмах је кренуо на студије права на Атинском универзитету, а након дипломирања кратко се бавио правом. Његово стално присуство у кулисама позоришта помогло је у формирању његовог независног духа, који се касније огледао у његовим животним изборима и поезији, док га је фасцинација костимима, дијалозима и општом уметничком атмосфером позоришта од малих ногу приближила књижевности. године. Одгајан у овој уметничкој средини – сестра његовог оца била је песникиња… 

Поезија овог истакнутог грчког интелектуалца обележена је искуствима егзила, рата, патњи и понижења тела и постојаности духа. 

Проживео је вишегодишње изгнанство на једно од два кажњеничка острва – друго је било Аи Стратис – где је, заједно са другим грчким комунистима, био заточен у логору по завршетку Другог светског рата.

После завршених студија филозофије, социологије и права, у Паризу, шездесетих и седамдесетих година, по повратку у земљу, ради као професор, једно време и адвокат, у Атини.

Чим је у Грчкој на власт дошла војна хунта, 1967, није му било опстанка. Поново је у бекству, поново у егзилу, поново у Паризу.



https://www.politika.rs/scc/clanak/192145/Titos-Patrikios-Odisej-iza-bodljikave-zice






Коментари

Популарни постови са овог блога

IN MEMORIAM – Анка Вучковић (Ane Vuckovich) (1923-2023)

ОД КАДА И ЗАШТО СЛАВИМО СРЕТЕЊЕ КАО НАЦИОНАЛНИ ПРАЗНИК?

„СВЕТИ СИСОЈЕ НАД ГРОБОМ АЛЕКСАНДРА ВЕЛИКОГ”, ФРЕСКА НА ЈУЖНОМ ЗИДУ ПРИПРАТЕ ЦРКВЕ МАНАСТИРА НИКОЉА ПОД КАБЛАРОМ